Mariusz W.
W sierpniu odnotowano także wzrost operacji lotniczych. Było ich 3 737, o 18 procent więcej w stosunku do sierpnia ubiegłego roku.
Łącznie w okresie od stycznia do sierpnia w krakowskim porcie odprawiono 2 337 182 pasażerów, o 17 procent więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
- Rynek z ciekawością czeka na statystyki lotnisk za sierpień – pierwszy pełny miesiąc bez OLT na polskim niebie. Lukę po tym przewoźniku wypełnił u nas Eurolot, który przewiózł w sierpniu na trasie Kraków - Gdańsk 8,5 tys. pasażerów, dwa razy tyle co miesiąc wcześniej. Liczba pasażerów w ruchu krajowym nie rośnie już oczywiście w takim tempie jak przy OLT, ale i tak wzrost przekracza 50 procent. Kolejny rekordowy miesiąc krakowskiego lotniska to także dowód na to, że nasza strategia zrównoważonego rozwoju wszystkich segmentów zdaje egzamin - podkreśla Jan Pamuła, prezes Kraków Airport.
W okresie wakacyjnym najlepsze wypełnienie zanotowano na rejsach do Edynburga 96 procent, Malagi 96 procent, Alicante 96 procent i Madrytu 95 procent. Wśród nowych połączeń największą popularnością cieszyły się Dubrownik 93 procent, Majorka 90 procent i Pafos 89 procent.
Statystyki krakowskiego lotniska mogą wkrótce gwałtownie pójść w górę, ponieważ do końca roku ma zostać podjęta decyzja o wsparciu finansowym dla stworzenia bazy Ryanaira w Balicach. Mowa o 10 milionach złotych rocznie, które trzeba wydawać przez trzy lub cztery lata na promocję Krakowa i Małopolski w materiałach reklamowych irlandzkiego przewoźnika.
Przedstawiciele Ryanaira twierdzą, że otwieranie nowych tras w Krakowie będzie raczej niemożliwe bez uruchomienia takiej bazy. Jeśli więc Kraków nie zdecyduje się na wsparcie dla bazy w Balicach, wówczas przewoźnik wybierze na jej uruchomienie inne miasto. W grę wchodzi Wrocław, z którego Ryanair lata do 21 portów zagranicznych. Z Krakowa to 26 destynacji.